Documenten

Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT - editie 24 - juni 2024

In deze nieuwsbrief: Infosessies lerende netwerken / Toolbox CSF in hoger onderwijs / Thema studiedag CSF: "Positieve ontwikkeling en zelfontplooiing" / Talent-studie: motivationele noden ondersteunen

Onderzoeksrapport "Verkenning onderwijsbehoeften van uitzonderlijk hoogbegaafde (UHB) leerlingen"

In dit rapport worden de onderwijsbehoeften van uitzonderlijk hoogbegaafde (UHB) leerlingen geëxploreerd, en worden een aantal aanbevelingen ten aanzien van de overheid en het onderwijsveld geformulee
Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT Editie 22 - januari 2024

In deze nieuwsbrief: Lerende netwerken gestart: 428 scholen leren van elkaar over cognitief sterk functioneren / Save the date! Studiedag CSF op 4 februari 2025 / Onderzoek: "Ben ik nog wel...
Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT Editie 21 - oktober 2023​

In deze nieuwsbrief: - Interuniversitair expertisecentrum (KU Leuven, UGent, Universiteit Antwerpen) voor begeleiding “Ondersteuningsbeleid voor cognitief sterk functionerende leerlingen” - Hoe m...
Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum editie 20 - mei 2023

In deze nieuwsbrief: Vlaams ondersteuningsbeleid verder uitgebouwd, nieuwe studie 'leerhonger', leidraad versnellen SO, belang leerkracht-leerlingrelatie betrokkenheid begaafde leerlingen
Geplaatst door project TALENT

Versnellingsdagboek

Om kinderen in de lagere school op te volgen vanaf het moment dat een beslissing tot een versnelling wordt gemaakt kan een school gebruik maken van een versnellingsdagboek.
Geplaatst door project TALENT

LEidraad voor Versnellen in het secundair onderwijs - LEV-document

Dit document is een hulpmiddel om na te denken over mogelijkheden, gevolgen en mogelijke stappen bij versnelling.
Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum editie 19 - januari 2023

In deze nieuwsbrief: Waarom presteren sommige cognitief begaafde leerlingen onder hun niveau? Motivatieprofielen van Vlaamse leerlingen Lerende netwerken Project Voorbeeldscholen - wat...
Geplaatst door project TALENT

Waarom presteren sommige cognitief begaafde leerlingen onder hun niveau?

Bevindingen uit het TALENT-onderzoek geven inzicht in de verschillende motivationele trajecten die bij begaafde leerlingen ten grondslag liggen aan onbetrokkenheid en onderpresteren.
Geplaatst door project TALENT

Concretisering van kwaliteitsverwachtingen op gebied van onderwijs aan cognitief sterk functionerende leerlingen

Eén van de doelen van het project Voorbeeldscholen is het concretiseren van kwaliteitsindicatoren en -beelden voor beleid en praktijk ten aanzien van de begeleiding van CSF leerlingen. Dit...
Sluiten
Reset