Beleid op leerlingenbegeleiding met focus op cognitief sterk functioneren - Gent
Het ontwikkelen van een structureel beleid voor de begeleiding van cognitief sterk functionerende leerlingen vraagt een doordachte aanpak, waarbij visie, expertise en een gedragen schoolcultuur samenkomen. Hoe zorg je ervoor dat de noden van CSF-leerlingen structureel worden opgenomen in het bredere beleid op leerlingenbegeleiding?
Om onderwijs en ondersteuning af te stemmen op cognitief sterk functionerende leerlingen, zijn aanpassingen nodig op meerdere niveaus binnen de school. Dit vraagt niet alleen om geschikte onderwijsaanpassingen in de klas, maar ook om professionalisering van het schoolteam, betrokkenheid van ouders en een duidelijke langetermijnvisie. Hoe start je als school met een duurzaam beleid rond CSF? Welke stappen zijn nodig om dit beleidsmatig te verankeren?
In deze praktijkmodule werken we met een concreet stappenplan om een beleidsmatige aanpak voor cognitief sterk functioneren te integreren binnen het bredere beleid op leerlingenbegeleiding. We bekijken hoe scholen draagvlak kunnen creëren, professionalisering kunnen stimuleren en een effectieve implementatie kunnen realiseren.
Lesgever
dr. Sabine Sypré, ECHA Specialist, verantwoordelijke opleidingen Hoogbloeier®.
Meer info / inschrijven
Meer info over of inschrijven voor deze opleidingsmodule? Klik hier.