In dit rapport worden de onderwijsbehoeften van uitzonderlijk hoogbegaafde (UHB) leerlingen geëxploreerd, en worden een aantal aanbevelingen ten aanzien van de overheid en het onderwijsveld geformulee
In deze nieuwsbrief: Lerende netwerken gestart: 428 scholen leren van elkaar over cognitief sterk functioneren / Save the date! Studiedag CSF op 4 februari 2025 / Onderzoek: "Ben ik nog wel...
In deze nieuwsbrief: Vlaams ondersteuningsbeleid verder uitgebouwd, nieuwe studie 'leerhonger', leidraad versnellen SO, belang leerkracht-leerlingrelatie betrokkenheid begaafde leerlingen
Om kinderen in de lagere school op te volgen vanaf het moment dat een beslissing tot een versnelling wordt gemaakt kan een school gebruik maken van een versnellingsdagboek.
In deze nieuwsbrief:
Waarom presteren sommige cognitief begaafde leerlingen onder hun niveau? Motivatieprofielen van Vlaamse leerlingen
Lerende netwerken Project Voorbeeldscholen - wat...
Bevindingen uit het TALENT-onderzoek geven inzicht in de verschillende motivationele trajecten die bij begaafde leerlingen ten grondslag liggen aan onbetrokkenheid en onderpresteren.
Eén van de doelen van het project Voorbeeldscholen is het concretiseren van kwaliteitsindicatoren en -beelden voor beleid en praktijk ten aanzien van de begeleiding van CSF leerlingen. Dit...