Binnen thema: Sociaal-emotioneel

Executieve functies de autometafoor en de daarbij ontwikkelde materialen

De autometafoor geeft een duidelijke, eenvoudige en positieve taal en beeld aan de 11 uitvoerende breinfuncties die zeer belangrijk zijn voor onze dagelijkse taakaanpak, werkhouding en zelfstandigheid.
Profielfoto van Ans Ramaut

Werken met doelen voor cognitief begaafde kinderen

Wat moeten cognitief begaafde kinderen nog leren als ze de doelen van de basisvaardigheden die voor hun leeftijd gelden al beheersen? Welnu: in ieder geval de leergebied overstijgende vaardigheden (LOOD)...

Welbevinden van cognitief sterke leerlingen in het basisonderwijs. VUB onderzoek bij ouders en hoog-intelligente kinderen van 7 tot 13 jaar die naar een Vlaamse lagere school gaan. Oproep tot deelname.

Wij willen de beleving van begaafde kinderen in de lagere school beter begrijpen en nagaan wat de impact is van de verschillende maatregelen op het welbevinden van deze kinderen.
Profielfoto van Kathleen Vander Cruyssen

En dan vloog de smart game over de tafel …

Of waarom een plusklas zo nuttig kan zijn voor je hoogbegaafde zoon of dochter

Methodeschool O.b.a.m.a. in Beringen

In september 2019 opent basisschool O.b.a.m.a. in Beringen de deuren. De 'O' staat voor ontwikkelingsvoorsprong en/of hoogbegaafd potentieel. Benieuwd naar de rest? Lees dan zeker verder...
Profielfoto van Quinten Martens
Geplaatst door project TALENT

TALENT studiedag bijna volzet...

Al ruim 175 mensen schreven zich in voor de TALENT-studiedag op 25 april 2019 in Leuven. Een voltreffer!
Profielfoto van Projectteam TALENT
Sluiten
Reset