Binnen thema: Schoolbeleid cognitieve begaafdheid

De impact van Research Lesson Study op de opvattingen en onderwijspraktijken van leraren rond cognitief sterk functionerende leerlingen.

Om cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen goed te begeleiden in de klas, is het belangrijk dat leraren de juiste overtuigingen, kennis en vaardigheden hebben. Eerder onderzoek toont aan dat leraren in reguliere klassen soms misvattingen hebben over CSF leerlingen en niet altijd over de juiste...
Profielfoto van Projectteam TALENT
Geplaatst door project TALENT

4e TALENT-studiedag "Talent laten groeien: positieve ontwikkeling en zelfontplooiing"

Op dinsdag 4 februari 2025 ontmoetten meer dan 450 deelnemers en sprekers elkaar in Leuven op de 4e TALENT-studiedag.
Profielfoto van Projectteam TALENT
Geplaatst door project TALENT

Jongeren aan het woord: de ideale leerkracht

Hoogbegaafde kinderen konden kiezen tussen een tiental eigenschappen van leerkrachten en plaatsten ze in volgorde van belangrijkheid
Profielfoto van Projectteam TALENT
Geplaatst door project TALENT

Kinderen aan het woord: de ideale leerkracht

Hoogbegaafde kinderen konden kiezen tussen een tiental eigenschappen van leerkrachten en plaatsten ze in volgorde van belangrijkheid
Profielfoto van Projectteam TALENT