Aan de slag met differentiatie voor cognitief (hoog)begaafde leerlingen: Zet hen op het juiste spoor (lager onderwijs) - NESTival1.0 - VOLZET
9.30u – 12u EXTRA WORKSHOP Aan de slag met differentiatie voor cognitief (hoog)begaafde leerlingen: Zet hen op het juiste spoor! (lager onderwijs) - VOLZET
14u – 16.30u Aan de slag met differentiatie voor cognitief (hoog)begaafde leerlingen: Zet hen op het juiste spoor! (lager onderwijs) - VOLZET
Spreker mevr. Caroline Vandenberghe
Aan de hand van concrete voorbeelden leggen we linken tussen onderwijsbehoeften en de invulling die we hier als leerkracht kunnen aan geven. We zoomen in op de kenmerken van goed verrijkingsmateriaal en leggen hierbij linken naar de taxonomie van Bloom. Je leert hoe je verrijking kan inzetten én begeleiden tijdens je dagelijkse klaspraktijk: een kast vol verrijking zonder de juiste begeleiding haalt maar weinig uit. Kinderen met een leervoorsprong hebben nood aan de juiste begeleiding: het aanleren van leervaardigheden en leerstrategieën, omgaan met compacten en de integratie van dit alles binnen de dagelijkse klaspraktijk is minstens even belangrijk! Succesvol leren vraagt meer dan het juiste materiaal. In deze vorming worden dan ook tal van tips gegeven om het leerproces en de juiste mindset te leren bewaken. Tot slot nemen we ook een kijkje in de Kangoeroeklas: aan de hand van praktijkvoorbeelden staan we stil bij de opzet en de werking van plusklassen.
Caroline Vandenberghe heeft jarenlange ervaring als zorgcoördinator en begeleider in de kangoeroeklas. Tevens is ze mama van een hoogbegaafde zoon. Caroline specialiseerde zich in hoogbegaafdheid en differentiatie binnen wiskunde, taal en wereldoriëntatie in het basisonderwijs. Zij is auteur bij uitgeverij Plantyn en schreef o.a. TWIST (verrijkingsmateriaal taal en wiskunde).
Deelnameprijs bedraagt 25 euro.
Deelnemers
Ben je nog niet geregistreerd op deze website? Registreren »
Inschrijven kan tot 1 maart via mail naar nest10@outlook.be. Heel welkom!