SOM-labo cognitieve begaafdheid: opstart 9 juli
Dit SOM-labo wil enerzijds bestaande expertise bundelen om te werken aan de zeven uitdagingen van onderwijs aan cognitief begaafde kinderen en anderzijds ervaring opdoen met cognitief begaafde kinderen zelf, hun ouders en hun (zorg)leraren.
In een drietal bijeenkomsten willen we graag op zoek gaan naar kritische massa en expertise rond de uitdagingen van het opstarten van innovatief, individueel onderwijs voor cognitief sterke kleuters, leerlingen en studenten.
Via verschillende partners horen vandaag meer en meer de vraag/nood weerklinken naar de manier waarop we cognitief getalenteerde kinderen en jongeren in Leuven onderwijs op maat kunnen geven. In schooljaar 2019-2020 starten labotrekkers Kim en Saskia een proeftuin op waarin ze enkele programma's opstarten voor cognitief begaafde kinderen, onder de noemer SPRING-STOF. Samen met geïnteresseerde partners of experts gaan ze graag op zoek hoe ze dergelijk aanbod structureel kunnen uitbouwen in Leuven.
Deelnemers
Ben je nog niet geregistreerd op deze website? Registreren »