• Inspireren
  • Ondersteunen
  • Uitdagen

Platform cognitieve begaafdheid

Meld je aan

Gezocht: nieuwe ankerscholen

In het kader van het Ondersteuningsbelmeid Cognitief Sterk Functionerende leerlingen is de Vlaamse Overheid op zoek naar twee nieuwe ankerscholen om de huidige groep ankerscholen te vervoegen.

Heeft jullie school een beleid voor CSF-leerlingen en willen jullie dit graag versterken en wetenschappelijk onderbouwen? Delen jullie graag jullie expertise en ervaringen met andere scholen via een lerend netwerk? Dan is de rol van ankerschool jullie misschien wel op het lijf geschreven!

Meer informatie vind je op de website van de Vlaamse Overheid.

4
Nieuwe bijdragen afgelopen 7 dagen

Recent toegevoegd door de redactie:

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT - editie 27

In deze nieuwsbrief:


Terugblik TALENT-studiedag
Oproep: nieuwe ankerscholen gezocht!
Onderzoek: “Opgeven… of opleven? De rol van leerhonger tijdens moeilijke...

Opgeven… of opleven? De rol van leerhonger tijdens moeilijke wiskundelessen.

Terwijl sommige leerlingen opgeven wanneer de les moeilijker wordt, lijken andere leerlingen net op te leven wanneer ze met complexe leerstof geconfronteerd worden. Waarom vindt de ene leerling uitdagende leerstof boeiend, terwijl de andere afhaakt? Om dit te onderzoeken volgden we tien dagen lang 414...

Van leerkrachten, voor leerkrachten: infosessie lerende netwerken CSF

Datum: Vrijdag 14 maart 2025
Tijd: 13:30 tot 14:15
Type: Overig
Soort: Online

Nieuw in het platform

Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT - editie 27

In deze nieuwsbrief: Terugblik TALENT-studiedag Oproep: nieuwe ankerscholen gezocht! Onderzoek: “Opgeven… of opleven? De rol van leerhonger tijdens moeilijke...
Profielfoto van Projectteam TALENT

De impact van Research Lesson Study op de opvattingen en onderwijspraktijken van leraren rond cognitief sterk functionerende leerlingen.

Om cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen goed te begeleiden in de klas, is het belangrijk dat leraren de juiste overtuigingen, kennis en vaardigheden hebben. Eerder onderzoek toont aan dat leraren in reguliere klassen soms misvattingen hebben over CSF leerlingen en niet altijd over de juiste...
Profielfoto van Projectteam TALENT
Geplaatst door project TALENT

Opgeven… of opleven? De rol van leerhonger tijdens moeilijke wiskundelessen.

Terwijl sommige leerlingen opgeven wanneer de les moeilijker wordt, lijken andere leerlingen net op te leven wanneer ze met complexe leerstof geconfronteerd worden. Waarom vindt de ene leerling uitdagende leerstof boeiend, terwijl de andere afhaakt? Om dit te onderzoeken volgden we tien dagen lang 414...
Profielfoto van Projectteam TALENT